Onalledaags

Onalledaags

Rank 9706 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Bijna alle korte verhalen in deze bundel zijn eerder verschenen ofwel op de Achterpagina van NRC Handelsblad, of in Trouw, Metro, De Pers en Dwars door de buurt, de krant van Amsterdam-Oost.
   Bij Oost-online noemen ze hem de chroniqueur van Amsterdam-Oost. In zijn maandelijks terugkerende 'Onalledaags' schetst hij niet-alledaagse taferelen die hij in Oost tegenkomt. Zijn bijzondere blik laat een Oost zien waar velen aan voorbijgaan.

Een van de verhalen, 'Vertrouwd portret', won bij een schrijfwedstrijd in 2018. Het jury-oordeel van 'Schrijf je straat' van Schrijvers uit Oost:
'Wat ons zeer aanspreekt was de wijze waarop je de tijd laat verglijden - de oude man die plotseling uit zijn huis is verdwenen en plaatsmaakt voor een jong stel - zonder nostalgisch te worden. En zonder het uit te leggen. (Echt: show, don't tell). Amsterdam-Oost is voel- en zichtbaar zonder het expliciet te noemen. Heel mooi!'

Méland Langeveld is dichter, columnist, redacteur en tekstschrijver. Hij schrijft onder andere voor Dwars door de Buurt en de nieuwssite Oost-online.
   Eind 2015 verscheen zijn dichtbundel Zijwaarts springen. Een volgende bundel Het wachten voorbij staat op stapel.
   Zijn gedichten worden gedanst en gezongen, hangen in vitrines aan parkhekken, in etalages van bibliotheken en staan gekalligrafeerd op stoepen.

www.melandlangeveld.com

Korte verhalen , Literatuur & Romans