Onbeschut

Onbeschut

Rank 126 Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 45 Favoriet 2 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Hoe kan het dat twee mensen alles goed doen in het leven en toch berooid achterblijven? Willa Knox en haar echtgenoot hebben als verantwoorde ouders en werknemers alles volgens de regels gedaan, maar eindigen met niets dan schulden en een huis dat van ellende uit elkaar valt. In een andere eeuw vraagt een leraar natuurwetenschappen zich af hoe het kan dat een man de waarheid vertelt en daarvoor beschimpt wordt. Thatcher Greenwood komt onder vuur te liggen als hij de nieuwe theorieën van Charles Darwin in zijn lessen behandelt. Zowel Willa als Thatcher verzetten zich tegen de heersende ideeën en moeten daar een hoge tol voor betalen. Maar beiden vinden inspiratie in de briljante biologe Mary Treat. Onbeschut is een meeslepend verhaal over twee gezinnen die hun weg moeten zien te vinden in een tijd van grote sociale onrust. Kingsolver schetst een onthutsend relevant beeld van het leven in hachelijke tijden, waarin de in het verleden gelegde fundamenten niet stevig genoeg blijken om ons voor te bereiden op de toekomst.

Uitgeverij Orlando
21 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 14,99

Artikelen over Onbeschut

Deze 21 boeken bespraken we deze week #145
13 september 2019 1 reactie
  Meer artikelen

Lees verder

Hebban recensie

Karla De Greeve Hebban Recensent

Als huizen en zekerheden instorten

door Karla De Greeve op 10-09-2019

‘Je zult de troep nooit achter je kunnen laten als je bakstenen blijft oprapen en die in je zakken blijft stoppen. Je moet op zoek naar blauwe lucht.’

Willa Knox en haar Griekse echtgenoot zijn babyboomers, die hun hele leven hard gewerkt hebben om hun kinderen een betere toekomst te geven. Toch zitten ze anno 2015 aan de grond. Hun huis staat letterlijk op instorten. De situatie van Wilma en...