Onder de Drachenwand

Gelezen 73 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 90 Favoriet 5 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Het is 1944. Veit Kolbe brengt een paar maanden door in het bergdorpje Mondsee, onder de steile Drachenwand. Hij ontmoet hier twee vrouwen, Margot en Margarete. Kolbe is een soldaat met verlof; hij is in Rusland gewond geraakt. Wat de twee vrouwen met hem delen is de hoop dat ze ooit weer een gewoon leven kunnen leiden.
In Onder de Drachenwand schrijft Geiger over Veits verblijf in de bergen, over zijn nachtmerries en de tijdens de oorlog zeldzame normale momenten in dit Oostenrijkse dorpje. Het is een ijzersterke roman over de kracht van verhalen, over het individu en de oorlog, over de dood en over de overlevenden, en over liefde in duistere tijden.

Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
04 oktober 2018
12 november 2018

Guy Doms Hebban Recensent

Veel thema's in deze liefdes- en oorlogsroman

door: Guy Doms 2 likes

In zijn roman Onder de Drachenwand keert de Oostenrijke auteur Arno Geiger (1968) terug naar het jaar 1944. Hij doet dat in het gezelschap van zijn protagonist, de gewonde en psychisch getormenteerde soldaat Veit Kolbe. De Tweede Wereldoorlog bevindt zich in een beslissende eindfase, wanneer Kolbe...

Reacties op: Onder de Drachenwand