Onderuit

Ik luister met toenemende ergernis, ze moesten 's weten hoe hij mij heeft behandeld. Bij de woorden 'noodlottig ongeval' veer ik op. Ze denken dus dat hij is gestruikeld of uitgegleden. Ik zou, na alles wat hij mij heeft geflikt, liever spreken van zijn laatste misstap, met dodelijke afloop. Het beeld van de loodrechte rotswand ...
In Onderuit verplaatst Freek van Apeldoorn zich in de getroebleerde denk- en gevoelswereld van Jessie, een bijna veertigjarige kunstschilder die na het 'noodlottig ongeval' geen penseel meer aanraakt. Haar poging in een andere stad een nieuw leven op te bouwen lijkt tot mislukken gedoemd. Tijdens een verre reis bekruipt haar de angst de controle te verliezen. Gaandeweg vervaagt de grens tussen realiteit en spinsels. Of toch niet?
Onderuit is een psychologische roman over de botsing tussen achterdocht en de neiging mensen op afstand te houden, en de hunkering naar contact en erkenning.
Freek van Apeldoorn debuteerde in 2016 met De verdwijning van Maria.

Recensies (6)

Meer recensies

Is Onderuit het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onderuit