Ongelooflijke gave opgravingen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

Eerst had je alleen maar schurkachtige schatgravers die zo snel mogelijk rijk wilden worden. Toen kwamen er akelig precieze archeologen, die geleerd in de grond gingen wroeten. Nu gebruiken we krachtige computers om waanzinnig oude werelden weer in beeld te krijgen. In Ongelooflijke gave opgravingen kun je je grondig verdiepen in de verbazingwekkende vondsten uit verborgen schatkamers. Duik samen met onderwater-archeoloog naar de dodengrot in Zuid-Frankrijk, en bepaal van een half verrot bot hoe oud het eigenlijk is. Of maak kennis met Ötzi, de ijsman uit de Alpen - geen erg levendige jongen, maar wel een wereldberoemd lijk! Leer hoe je zelf een mummie kunt maken. Of zullen we doen wie het eerst in het midden van de piramide is? De winnaar mag op de thee bij Toetanchamon! Dit boek staat vol met verhalen, cartoons en verrassende feiten over grondig graafwerk, dat behoorlijk uit de hand kan lopen, en verbluffende vondsten.

Junior
Waanzinnig om te weten
Uitgeverij Kluitman Alkmaar B.V.
01 januari 2003
06 november 2020