ONGENADIG

Ongenadig

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 3
Een jonge vrouw, als meid in dienst van een grote boerenhoeve, wordt verkracht door de troonopvolger van de machtige boer en raakt zwanger. Het verhaal dompelt je onder in de smartelijke reis door het leven van haar zoon Karel. Tot ontsteltenis van de betreffende families wordt de arbeiderszoon hopeloos verliefd op de dochter van dezelfde boerenzoon. Het standsverschil is te groot, echter hun onstuimige liefdesrelatie raakt pas in onoverkoombaar zwaar weer als een verbond van zwijgen wordt doorbroken. Nog meer geheimen en gebeurtenissen bepalen de loop van hun beider levens, onafhankelijk van elkaar. De vertelling is een intrigerende geschiedenis vol liefde, tragiek en ondoorgrondelijkheid, in de zwijgzaamheid van het Twentse platteland.

Jan van Beek heeft meegeschreven aan diverse verhalenbundels waaronder: De Enge verhalen bundel, Gebundelde liefde en Achterblijvers. In het ‘gewone’ leven verdient hij de kost met een eigen grafisch bedrijfje. Hij woont in Boekelo, is getrouwd en heeft drie dochters.
Uitgeverij Aspekt B.V.
14 juni 2019

Lezersrecensies (3)

Prachtig boek! Aan één stuk uitgelezen.

door: JosefienC 1 like
'Ongenadig' is een prachtig verhaal waarin het heden en verleden indringend met elkaar verbonden zijn. Het boek grijpt je vast en neemt mee in het roerende leven van een Twentse jongen. Indrukwekkende historische roman met een fijne portie nuchtere humor. Een aanrader!

Goed verhaal

door: TheoMeijer 1 like
Goed verhaal. Origineel en intrigerend plot. Luchtig en humoristisch geschreven verhaal, mét diepgang. Beschrijving van plekken en historische gebeurtenissen accuraat. Veel beschreven situaties zullen herkenbaar zijn voor generatie- en streekgenoten.

Prima boek

door: janvanbeek7 1 like
Mooi verhaal, speelt in het Twente van 1935 tot heden. Laat de tegenstellingen zien tussen de bevolkingsgroepen, De vertelling is een intrigerende geschiedenis vol liefde, tragiek en ondoorgrondelijkheid.