565eb_9789021401669_cvr

Volkskrant:
NRC:

Onheilig

Gelezen 116 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 72 Favoriet 4 Recensies 18
Literatuur & Romans Artikelen 10 Newsroom 3 Lijsten 3 Spots 5   Topics 0   Leesclub

Via een willekeurige hotelaanbieding belandt Miguel Sluyter in de kleine Duitse stad Nieheim. Zijn leven daar bevalt hem beter dan zijn kantoorbestaan in Amsterdam. Hij keert niet terug, en maakt op zijn brommer lange tochten langs velden en door bossen. Maar dan wordt zijn moeder, die nooit om zijn nieuwe adres vroeg, ernstig ziek. Ze besluit op zoek te gaan naar haar zoon. Terwijl zij vecht tegen de hittegolf die de stad teistert, reist Miguel de tegenovergestelde richting uit. Zijn moeder nog één keer zien. Onder zijn hoede heeft hij Jorge, een simpele jongen die tot Miguels vreugde en frustratie nooit van zijn zijde wijkt. Kun je bevriend zijn met iemand voor wie je verantwoordelijk bent? Hoe verantwoordelijk ben je voor je familie?

Literaire fictie algemeen
Querido
02 februari 2016
09 februari 2016

Een afstandelijke moeder-zoon relatie

door: Mads Bruynesteyn 4 reacties

Miquel is de zoon van een Nederlandse moeder en een - naar het schijnt -  Mexicaanse vader. Zijn vader heeft hij nooit gekend. Een vluggertje van zijn moeder, waarna de man is gevlogen. Nu, zo’n achttien jaar na zijn geboorte, heeft Miquel zijn moeder al twee jaar niet meer gezien. Hij is een nieuw...

Reacties op: Onheilig