Ontembare paarden

`De koeien wisten eerder dat er onheil dreigde dan wij.
Zo begint Ontembare paarden, het verhaal van Lily, de grootmoeder van Jeanette Walls. Lily, geboren in 1901, groeit op in Texas. Het pioniersbestaan is hard en Lily ontwikkelt al jong een talent om te overleven, Op zesjarige leeftijd is ze beter in het temmen van paarden dan haar vader. Samen met haar echtgenoot Jim runt ze een enorme ranch in Arizona. Ze leert autorijden en een vliegtuig besturen. En ze brengt op geheel eigen wijze twee kinderen groot. Lily heeft lak aan conventies, is stoer, vindingrijk en voor de duvel niet bang. Ze overleeft tornados, droogtes, overstromingen en de Grote Depressie. Maar ook een hartverscheurende persoonlijke tragedie.

Jeanette Walls noemt Ontembare paarden een waargebeurde roman omdat ze de vrijheid heeft genomen om niet als een objectieve historicus te schrijven, maar het verhaal in de eerste persoon te vertellen, met de stem en de woorden van Lily.

Recensies (1)

Is Ontembare paarden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ontembare paarden