Ontvoerd naar Polen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Een jong, volwassen meisje, Annet, wordt door twee vrienden en een Nederlands-Pools echtpaar ontvoerd naar Polen en krijgt daar, in plaats van opsluiting, een fantastische vakantie. Ze heeft het zo goed, dat de ontvoerders haar vrienden worden. Omdat zij de politie niet helpt, de ontvoerders de politie om de tuin weet te leiden, wordt de zaak niet opgelost. Een oude rechercheur, bijgestaan door een leerling, worden steeds voor het lapje gehouden.
De twee vrienden zijn wandelvrienden. Lopen de Vierdaagse, een stukje Pieterpad en beleven veel plezier. Ook tijdens de ontvoering in Polen hebben zij veel schik, samen met Annet en het echtpaar.
Na enkele weken wordt het losgeld betaald, vier miljoen euro. Van dit geld wordt later twee miljoen terug betaald en van de rest wordt een hotel bedrijf in Polen gestart. Ook Annet krijgt er wat van. Als zij twee jaar later trouwt, wordt zelfs de receptie van het losgeld betaald. Zodoende drinkt de geldschieter, zonder dat hij het zelf weet, van z'n eigen centen.
Alle beschreven plaatsen in Polen bestaan echt, schrijver is daar geweest.
Met heel veel humor een spannend verhaal.

Mijnbestseller.nl
12 februari 2021