Onwaarschijnlijke verhalen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De meest onwaarschijnlijke verhalen uit de Engelse literatuur van de afgelopen honderd jaar door Oscar Wilde, Arthur Conan Doyle, H.G. Wells, D.H. Lawrence, E.M. Forster, W. Somerset Maugham, Roald Dahl en vele anderen.

De geest van Edgar Allan Poe vliegt klapwiekend over deze bloemlezing, waarin de meest fantastische, merkwaardige en onheilspellende verhalen uit de Engelse literatuur van de afgelopen honderd jaar bijeen zijn gebracht. Sinistere machines, de onheilspellende rol van het toeval, de fatale liefde voor een stierenvechter, een mysterieuze polo-wedstrijd in het hart van de Indiase jungle, reïncarnatie en handlezing; alle elementen voor meeslepend avontuur zijn in deze bloemlezing vertegenwoordigd. Bekende auteurs als H.G. Wells, D.H. Lawrence, E.M. Forster en Roald Dahl worden afgewisseld met minder bekende schrijvers zoals Ernest Dowson, Vyvyan Holland en Harold Acton. Het resultaat is een bundel onwaarschijnlijke verhalen die gegarandeerd goed is voor uren verbazingwekkend leesplezier.

Meulenhoff Boekerij
01 januari 1995