Onze verborgen tranen

Waris Dirie
Onze verborgen tranen
Al op vijfjarige leeftijd moest Waris Dirie in haar geboorteland Somalië de marteling van een besnijdenis ondergaan. Zij overleefde dit barbaarse ritueel en had daarmee meer geluk dan vele van haar lotgenoten. Dagelijks zijn uit naam van religie of traditie duizenden vrouwen het slachtoffer van besnijdenis.
In Onze verborgen tranen vertelt Waris Dirie over haar strijd tegen vrouwenbesnijdenis, dat ook in Nederland regelmatig voorkomt, over haar ontmoetingen met slachtoffers en daders en haar pogingen politici te overtuigen van strengere wetten. Een schokkend boek, maar ook een dat vele vrouwen hoop geeft.
‘Een aangrijpende en indrukwekkend boek over een belangrijk onderwerp.’ Ayaan Hirshi Ali
Waris Dirie, bekend van de internationale bestseller Mijn woestijn, verliet op veertienjarige leeftijd Somalië en vluchtte naar Londen, waar ze ontdekt werd als model. Tegenwoordig woont ze in Wenen en is ze speciaal ambassadeur van de Verenigde Naties tegen vrouwenbesnijdenis.

Recensies (1)

Is Onze verborgen tranen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Onze verborgen tranen