Onzeker op zee. Een onstoer vaarverhaal

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Hoewel veel zilte vaarverhalen ons anders willen doen geloven, kan varen ook níét stoer zijn. In Onzeker op zee rekent Michiel van Straten op humoristische wijze af met zeilverhalen uit de categorie Kijk mij eens. Erkende heldenreizen, zoals een wereldomzeiling, een tocht om Kaap Hoorn of een Ocean Race, komen niet in hem op; voor de eerste keer het IJsselmeer oversteken blijkt al spannend genoeg. Van Straten, van oorsprong een landdier, begeeft zich in een element dat nauwelijks zekerheid biedt, namelijk open water. En daar blijkt hij bepaald geen held. Vanaf de eerste jeugdige zeilinstructie op de Kagerplassen tot en met een zeilrace over zee naar Portugal, ontworstelt hij zich aan zijn zekerheden. Zo ontdekt hij dat het IJsselmeer vroeger nog een oceaan was, dat de Middellandse Zee even lieflijk als verraderlijk is, en dat een boorplatform niet voor je opzijgaat. Onder het motto Ontdek de wereld, maar begin bij jezelf beschrijft Van Straten met de nodige zelfspot zijn ontdekkingstocht over water, door wereld, leven en mensdom.
Uitgeverij Hollandia B.V.

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker