Op de fles

Op de fles

Rank 8400 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
U bestelt. U kent het bier. Maar kijkt u nog eens naar het etiket?
Nee, waarschijnlijk niet. Want u kent het bier. Of u kent het bier niet en gaat vol voor de aantrekkingskracht van het etiket. Kan ook.

Het bieretiket is als een uithangbord. Altijd is men verrast. Want weet u wat die hoorn op het bekende pilsmerk doet? Of waarom foltering een steeds terugkerend fenomeen is in bieretiketten? En wat is er toch aan de hand met Hercule Poirot en Malle Babbe? De aantrekkingskracht van een delirium of godvergeten historische figuren? Of het sexappeal van een lettertype? Klassiekers à volonté!

In OP DE FLES gaan Luc De Raedemaeker en Joost Houtman op zoek naar het verhaal achter het etiket.
Want voor u het bier helemaal tot u hebt genomen, is er al een heel verhaal verteld…

JOOST HOUTMAN is copy- en ghostwriter, scenarist, podcaster en communicatiespecialist. Hij schrijft o.a. met veel plezier voor Bière Grand Cru en Bierpassie Magazine. Recent publiceerde hij Bella Figura en De rest is parking.
LUC DE RAEDEMAEKER is biersommelier, organisator van Brussels Beer Challenge, jurylid van menig internationale bierwedstrijd en auteur van Het Belgisch Bierboek en Bier & Wijn.

‘Luc De Raedemaeker is een klinkende naam in de internationale bierwereld. Joost Houtman weet verdorie hoe je een boek moet schrijven. Beide heren nemen ons in dit werk op sleeptocht door de wondere wereld van het bieretiket.’ – Bert Kruismans
Culinair
Uitgeverij Vrijdag