FC De Criminelen

Thrillers & Spanning   Topics 0
Kopstoten, karatetrappen, kniehoge tackles en een stevige elleboog. Sommige voetballers zijn geen lieverdjes. Ook niet naast het veld. Daar durven ze weleens buiten de lijnen kleuren met gokken, mishandelen, valsmunterij, witwassen, zakkenrollen, cokedeals, afpersingen, ontvoeringen… Tot zelfs regelrechte moord en doodslag!

Voetballers die niet alleen blessures, maar zelfs hun eigen dood faken; hun maîtresse in stukken hakken en aan de honden voeren. Of terechtgesteld worden als landverrader! Bij FC De Criminelen ontspoorde, ontregelde en ontgoochelde spelers bij de vleet!

Vlijmscherpe tackles, dodelijke eigen doelpunten, coke en kogels vliegen de lezer om de oren in deze messcherpe afrekening met moord en doodslag in de voetballerij. Van Diego Maradona tot Gilbert Bodart, van Nizar Trabelsi tot Jantje Mulder, van Dirk Goossens tot Mobutu Sese Seko, van Ryan Giggs tot Garrincha, van Godwin Okpara tot René Higuita… Geen woorden, maar misdaden en vooral veel bloed aan de paal!

‘Deze jongen weet wat humor is.’ - Bert Kruismans, stand-up comedian
‘Voor zijn titels alleen al verdient Houtman een blinkend literaire beker.’ - Marnix Peeters, auteur
‘Uiterst vermakelijk!’ - De Telegraaf

Joost Houtman (Antwerpen, 1976) is storyteller, copy- en ghostwriter, scenarist, podcaster en storyteller.
Zijn thriller De Zwarte Olifant (2016) werd genomineerd voor de Hercule Poirotprijs. Hij is ook de auteur van Zo werden wij wereldkampioen (2014), De rest is parking: Waarom de Antwerpenaren zo Antwerps zijn (2019),
Bella Figura: Waarom de Italianen zo Italiaans zijn (2018) en Op de fles: Het verhaal achter het bieretiket (2019). Voetballen doet hij bij ZVC BinnenkantPaalBinnen.

Thrillers & Spanning , True crime
True crime