Op golven van hoop

Rank 4220 Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 1
In de nasleep van de Tweede Wereldoorlog stuurt een rouwende visser een gedicht naar een plaatselijke krant: een roep om hoop, zingeving en… stenen. Zijn boodschap? Stuur me een steen voor een geliefde die je mist, en ik zal er iets van bouwen dat leven geeft. Wanneer het gedicht zich verder verspreidt dan ooit de bedoeling was, veranderen de bescheiden woorden van Robert Bliss het tij van een natie. Dozen met rotsen overspoelen het havendorp aan de kust van Maine en hij zet zijn eeltige handen aan het werk. Totdat het onheil toeslaat. Tientallen jaren later wordt Annie Bliss teruggeroepen naar Anselby-the-Sea, omdat GrandBob, de man die haar een toevlucht bood tijdens de moeilijkste zomer van haar jeugd, nu degene is die hulp nodig heeft. Maar wat ze aantreft is een mysterie: een muur van zware dozen met stenen.

Samen met de knappe en mysterieuze postbode van de stad ontdekt Annie het verhaal laag voor laag; verlangend om de hoop terug te vinden die GrandBob ooit levend hield. Zo ontdekt ze tegelijk de waarheid achter de kloof in het verleden van haar familie. Terwijl GrandBob de dood in de ogen kijkt, voert Annie een strijd met de tijd, een vijand net zo meedogenloos als de golven van de zee die tegen de rotsen slaan.

‘Een absoluut juweel van een debuut! Met haar adembenemende proza en boeiende setting weeft Amanda Dykes een verhaal van uiterste charme langs de ruige kust van Maine.’ (Joanne Bischof , Christy en Carol Award-winnende auteur)

‘Dit boek zul je niet snel vergeten – en misschien wel nooit.’(Sarah Sundin)

* Schitterend debuut van een geboren vertelster.

Uitgeverij Van Wijnen
17 april 2020
30 april 2020
9789051945782 , 9789051947182

Reacties op: Op golven van hoop