Op Twee-Vogel-Wad

Op Twee-Vogel-Wad is een van de beroemdste Ierse romans van de twintigste eeuw en wordt gezien als Flann O’Briens meesterwerk. Het is een briljante, impressionistische wirwar van ideeën, mythologie en nonsens. De ik-figuur is een student die bij zijn oom in Dublin woont, maar in plaats van studeren brengt hij zijn tijd grotendeels door met bier drinken, op bed liggen en het schrijven van een roman. De roman die de student schrijft gaat over Ierse legendes, maar tegelijkertijd ook over een schrijver die aan een boek werkt, dat wordt bevolkt door hilarische personages die in opstand komen tegen hun schepper. Op Twee-Vogel-Wad is een boek-over-een-boek-over-een-boek en is een verrukkelijk mengsel van klucht, satire en uitbundige fantasie waarin O’Brien zijn intellect en humor vrij spel heeft gegeven.

Recensies (1)

Is Op Twee-Vogel-Wad het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Op Twee-Vogel-Wad