Over de kook!

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Met de adviezen en recepten in dit kookboek voor vrouwen ga je je overgangsklachten te lijf en krijg je meer grip op je hormonen. Ook na de overgang blijft dit van belang, want de veranderingen vragen om blijvende aanpassingen. In dit kookboek vind je inspiratie voor lekker en gezond eten, voor de rest van je leven!

De overgang is een hot issue, letterlijk en figuurlijk. Als het zover is, wat weet je er dan van? Want de hormoonveranderingen blijven bij de meeste vrouwen niet zonder gevolgen. Als je tussen de 40 en 45 jaar bent kunnen de eerste klachten zich al aandienen. Opvliegers, stemmingswisselingen, slecht slapen, geheugenverlies, maar ook gewichtstoename, vermoeidheid, gewrichtspijn en somberheid horen erbij. Je kunt echt ‘over de kook’ raken. Na de menopauze - als de bescherming van oestrogenen wegvalt - neemt het risico op te hoog cholesterol, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten en botontkalking toe. Voeding kan veel voor je betekenen, omdat voeding op verschillende manieren verband heeft met je hormonen, je gewicht en je welzijn.

Culinair
Basis kookboeken
Marlies van Dooren
12 maart 2021
12 maart 2021

Reacties op: Over de kook!