Over leven in het wild

Rank 5359 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 2   Topics 0
Over leven in het wild van Martine van Zijll Langhout gaat over de avonturen van een Nederlandse wildlife dierenarts, het najagen van dromen en het belang van natuurbehoud van de wildernis.

Over leven in het wild van Martine van Zijll Langhout gaat over wat je kunt leren van wilde dieren, over het durven loslaten van vanzelfsprekendheden en over het overwinnen van je angsten. Voor de lezers van Jane Goodall, Midas Dekkers en Frans de Waal.

Hoe wordt een stadsmeisje met een behouden Nederlandse achtergrond een wildlife-dierenarts in Afrika, die wilde gorilla's onderzoekt, vanuit helikopters verdovingspijlen schiet, leeuwen vangt in de nacht, olifanten uit valstrikken bevrijdt en strijdt tegen stropers? Haar droom lijkt onbereikbaar, maar door haar eigen weg te volgen en naar haar innerlijke stem te luisteren, lukt het Martine van Zijll Langhout om in Afrika aan de slag te gaan als dierenarts van wilde dieren.

In Over leven in het wild neemt ze de lezer mee naar haar wildernis, waarin de dreiging niet alleen van haar patiënten komt, maar ook uit onverwachte hoek: de stropers. Het leven in de wildernis blijkt niet makkelijk: vele malen wordt ze op de proef gesteld en vraagt ze zich af of ze zich er ooit thuis zal voelen. Maar door te vertrouwen op zichzelf, haar team én de wilde dieren leert ze zichzelf en de wildernis beter te begrijpen en vindt ze haar plek in het wild.

01 januari 2020

Reacties op: Over leven in het wild