Over liefde en dood

'De geschiedenis van Orpheus spreekt ons tot op de dag van vandaag aan, omdat zij een geschiedenis van de mislukking is. Het wonderlijke verzoek om de beide raadselachtige oermachten van het menselijke bestaan, de liefde en de dood, met elkaar te verzoenen en de wreedste van beide ten minste tot een klein compromis te bewegen, is uiteindelijk tot mislukken gedoemd.’ Patrick Süskind schreef een filmscenario over een moderne Orpheus en Euridice, twee voormalige geliefden van wie de een zich van het leven heeft beroofd en de ander probeert hem uit de onderwereld terug te halen. Het scenario riep grote vragen wakker bij Patrick Süskind, de auteur van de wereldwijde bestseller Het parfum. Hij schreef een pregnante filosofische beschouwing over de twee ultieme pendanten van het menselijke leven, de liefde en de dood, die nu in boekvorm verschijnt.

Is Over liefde en dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Over liefde en dood