Over mijn katten

In het dagelijks leven van Renate Rubinstein hebben katten altijd een vanzelfsprekende plaats. Al jaren spelen zij regelmatig de hoofdrol in een Tamar-column, waarin Renate Rubinstein vol humor en verbazing hun gedrag beschrijft en hun gevoelens vergelijkt met die van mensen: ook zuster-poezen zijn jaloerser op elkaar dan op hun moeder, maar in de hartstocht van hun krolsheid gaan poezen wel heel ver.
In Over mijn katten komen ook mensen voor. De schrijfster wordt geconfronteerd met goedbedoelende maar dwingende dierenbeschermers en ziet hoe kinderen hun ouders een lesje dierenliefde leren.
Nederlands bekendste columniste Renate Rubinstein heeft sinds het begin van de jaren zestig haar Tamar-columns gebundeld, het meest recent in Tijd van leven. Beroemd zijn haar themaboeken Jood in Arabië, Goi in Israël, Niets te verliezen en toch bang, over scheiding, Liefst verliefd, over de liefde en Nee heb je, notities over ziek-zijn.

Is Over mijn katten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Over mijn katten