Tussen kat en mens

"Vroeger richtte Hum vaker het woord tot mij dan nu haar gedachten permanent elders zijn, maar af en toe geeft ze mij toch nog te kennen dat ze naar buiten wil of honger heeft. Ze doet dat met het tamelijk ongenuanceerde mwaa-mwaa-geroep waarvan ik dacht dat het de enige taal was waarover ze beschikte. Maar met Lamperijn praat ze in vele toonaarden en honderd varianten op een thema in prr-prr. Ze verwart de twee talen nooit, ook niet toen ze laatst mij aankeek en mwaa-prr-prr-mwaa zei want toen hield ik Lamperijn vast en dat beviel haar niet. Ik ben er zo aan gewend dat ik niet meer opkijk wanneer het prrt in de kamer. Alleen vanmiddag toen het zo erg lang en klaaglijk aanhield, ging ik kijken. Tot mijn verbazing zat Hum voor de dichte deur, ze wou de kamer uit en had zich vergist! Gevleid door haar verspreking deed ik de deur open maar in plaats van naar buiten te stappen draaide Hum triomfantelijk de kop naar mij toe, terwijl Lamperijn op hoge poten de kamer in wiegde."

Fijn cadeauboekje: keuze uit de columns van Rubinstein (altijd goed), waarin haar kat voorkomt. Met aaibare omslag. trouw Renate Rubinstein Tussen kat en mens Voor de Boekenweek GREORG FISCHER

renate rubinstein (1929-1990) schreef columns voor Vrij Nederland. Ze behoort met W.F. Hermans en Rudy Kousbroek tot de Grote Drie van de Poezenliefde in de Nederlandse literatuur. Tussen kat en mens verscheen in 2006 bij Augustus.

literaire non-fictie
omslagtekening Ingrid Bockting
vormgeving Suzan Beijer
isbn 9789045700892
nur 300/323
gebonden, 11 x 20 cm
80 pp, € 12,50
februari 200

Is Tussen kat en mens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tussen kat en mens