Overleven na de Holocaust

Overleven na de Holocaust

Gelezen 41 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 73 Favoriet 2 Recensies 3
Junior Artikelen 2 Spots 1   Topics 0

Ruth Gruener is pas vijf jaar oud als Duitsland Polen binnenvalt. Als Joods gezin zijn zij en haar ouders constant in gevaar en ze moeten dan ook jarenlang onderduiken. Ruth en haar ouders weten de oorlog te overleven en zijn dolgelukkig om weer vrij te zijn, maar worstelen met het herpakken van hun levens. Nu ze in Polen niets meer te zoeken hebben, vertrekken ze naar Amerika, voor een nieuwe start. Daar blijft Ruth vechten tegen de nachtmerries en flashbacks van haar leven tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Overleven na de Holocaust is niet alleen het aangrijpende verhaal van een Joods meisje in de Tweede Wereldoorlog, maar laat ook zien met wat voor moeilijkheden iemand te maken krijgt in de lange nasleep van een groot trauma. Ruth Gruener is de vrouw van Jack Gruener, de hoofdpersoon uit het boek De jongen die tien concentratiekampen overleefde.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar