Overlevingslied

Overlevingslied

Gelezen 33 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 36 Favoriet 2 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Overlevingslied is een griezelig horrorverhaal van Paul Tremblay, een van de favoriete schrijvers van Stephen King en winnaar van de Bram Stoker award voor Superior Fiction in 2018.

Massachusetts wordt geteisterd door een verraderlijk virus met de symptomen van hondsdolheid en dat wordt verspreid door speeksel. Maar in tegenstelling tot hondsdolheid, heeft deze ongekende ziekte een angstaanjagend korte incubatietijd van een uur. Besmette patiënten worden knettergek en ervaren een drang om zoveel mogelijk andere mensen te bijten en infecteren, vooraleer hen een onvermijdelijke dood wacht. De ziekenhuis zijn overvol, de hysterie is uitgebroken, mensen leven in quarantaine en een avondklok is ingesteld. En toch lijken de noodprotocollen van de regering te haperen.

Dokter Ramola "Rams" Sherman, een zachtaardige kinderarts krijgt een hysterische oproep van haar hoogzwangere vriendin, Nathalie. Nathalie’s man is vermoord, nadat hij venijnig aangevallen werd door een besmette buur. In een poging haar man te redden, werd ook Nathalie gebeten. Zullen Nathalie en Rams de huiveringwekkende, en soms dodelijke uitdagingen op hun pad overwinnen en zullen ze het leven van Nathalie en haar ongeboren kind kunnen redden?

“Paul Tremblay scared the living hell out of me, and I'm pretty hard to scare.” Stephen King

Thriller
Luitingh Sijthoff
19 november 2020
19 november 2020

Liefdevolle horror

door: Onno van Rijen 3 likes

Paul Tremblay, aanvankelijk wiskundeleraar in Boston, heeft met Overlevingslied een uiterst actueel boek geschreven. Het was af voordat het coronavirus wereldwijd toesloeg. Zijn epidemie speelt in een klein gebied, maar beschrijft veel problemen die ook in de huidige pandemie aan de orde zijn. Hij...

Reacties op: Overlevingslied