Overstag

Gelezen 49 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 64 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

De nieuwe roman van de bestsellerauteur van Schroder

Juliet heeft moeite het ouderschap te combineren met het voltooien van haar proefschrift. Dan kondigt haar echtgenoot Michael aan dat hij zijn baan gaat opzeggen en een zeilboot wil kopen om de wereld mee rond te varen. Hoewel het stel nauwelijks ervaring heeft met zeilen, vertrekken ze met hun twee kinderen, Sybil van zeven en George van twee, naar Panama. Daar ligt de Juliet, zoals Michael de boot gedoopt heeft, op hen te wachten.

De reis begint fantastisch: het huwelijk van Michael en Juliet krijgt een boost en ook de kinderen zijn overdonderd door de schoonheid van de natuur en het avontuur. Maar de zee en het dicht op elkaar leven zorgen ook voor problemen in het gezin.

In lyrisch proza schetst Gaige een onvergetelijk portret van een familie die aan het wankelen wordt gebracht door het gewicht van het verleden en de uitdagingen in het heden.

Populaire fiction algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
16 juni 2020
16 juni 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Over keuzes en loyaliteit

door: Helena van Dijk 3 likes

Overstag (Sea Wife, vertaald door Tom Heuvelmans) is de vierde roman van Amity Gage, de Amerikaanse schrijfster die in Nederland vooral bekend is geworden vanwege haar veelgeprezen debuutroman Schroder. Om Overstag te kunnen schrijven heeft Gage eerst leren zeilen. De roman begint met een vraag die...

Reacties op: Overstag