Schroder

Gelezen 111 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 51 Favoriet 9 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 2 Top25's 4   Topics 0
Een ontroerende roman over geschiedenis, vaderschap en identiteit
Als de veertienjarige Erik Schroder een leugentje om bestwil vertelt, kan hij niet voorzien welke onwaarschijnlijke en tragische wending hij zijn leven daarmee geeft. Jaren later is hij een gescheiden man en bevindt hij zich in een penitentiaire inrichting. In opdracht van zijn advocaat zet hij zijn leven op papier, in een poging te begrijpen en misschien zelfs te verklaren wat hem ertoe heeft gebracht zijn zesjarige dochter Meadow midden in een verhitte strijd om de voogdij te ontvoeren.
Met Schroder schreef Amity Gaige een buitengewoon knappe roman over geschiedenis, vaderschap en de vele identiteiten die we gedurende ons leven aannemen.
Amity Gaige heeft diverse romans op haar naam staan, waaronder het unaniem lovend onthaalde Schroder, en schreef essays, artikelen en verhalen voor o.a. The Los Angeles Times en O Magazine. Ze woont met haar gezin in Amherst, Massachusetts.

Mieke Trouw Wim Scherpenisse
Agathon