Parlementaire kronieken

Parlementaire kronieken brengt een rijk aantal bijdragen van Ernest Claes over een tijdspanne van ruim 40 jaar. Als directeur van het Beknopt Verslag van de Kamer van de Volksvertegenwoordigers had hij een uitgelezen tribune om alles scherp waar te nemen.
Ironie, humor en sarcasme vormen het stramien waarop deze teksten hun blijvende waarde stoelen, want ook nu is niets veranderd in het politieke spel. Met een onnavolgbare treffende woordkeuze beeldt Claes verschillende politieke figuren uit. Op serene, heldere en zakelijke wijze brengt hij verslag uit over het politieke reilen en zeilen in ons land , met het accent op Vlaamse Beweging en Vlaamse strijd
ERNEST CLAES is een van de meest gelezen en vertaalde Vlaamse schrijvers. Zijn verhalen worden al jaren gesmaakt en geroemd. Deze parlementaire kronieken laten je kennismaken met een nieuwe, onbekende Claes.

Is Parlementaire kronieken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Parlementaire kronieken