Playback

'Alleen Overgouw wil ik spreken,' had de televisieproducent Barry Kaufmann 's nachts om vier uur gezegd in een onheilspellend telefoongesprek. Maar Kaufmann verschijnt niet op de afspraak en twee dagen later wordt zijn lichaam gevonden dicht bij de plaats waar zijn auto het laatst gezien is. Een dun, vlijmscherp wapen, denkt de politie. Een stiletto bijvoorbeeld.

Len Overgouw, vooralsnog meer bezig met de vraag welke junk hem nu weer beroofd heeft, wordt door Kaufmanns lijfwacht hardhandig bij de zaak betrokken. Maar ook hij weet niet wie de dreigbrieven schreef aan zijn voormalige dienstvriend en wat de hoorbare stilte op zijn antwoordapparaat betekent. Was Kaufmann bezig de balans van zijn leven op te maken of rekende het verleden zelf met hem af?

Een tweede moord brengt Overgouw tot het inzicht dat er zich een drama voltrekt waarin hij ongewild en zonder het te weten een rol vervult.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Playback het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Playback