Poging tot uitputtende beschrijving van een plek in Parijs

Drie dagen lang, in oktober 1974, posteerde Georges Perec zich in het Café de la Mairie in Parijs, dat uitkijkt op de Place Saint-Sulpice. Hij stelde zich tot doel álles te noteren wat hij waarnam. Het resulteerde in ‘Tentative d’épuisement d’un lieu parisien’. ‘Mijn bedoeling op de volgende pagina’s was vooral al het andere te beschrijven: dat wat je gewoonlijk niet opmerkt, wat er niet toe doet: wat er gebeurt wanneer er niets gebeurt, behalve tijd, mensen, auto’s en wolken.

Recensies (1)

Is Poging tot uitputtende beschrijving van een plek in Parijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Poging tot uitputtende beschrijving van een plek in Parijs