Prince

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 2   Topics 0
Begin 2016 koos Prince New Yorker-journalist Dan Piepenbring om hem te helpen bij het schrijven van zijn memoires. Nachtelijke, intieme telefoongesprekken werden gevoerd en Prince leverde zijn eerste vijftig handgeschreven pagina’s in, maar zijn plotselinge dood deed alles wankelen.

Nu verschijnt alsnog deze un?nished memoir. Het opent met een intiem en briljant telefoongesprek tussen Dan en Prince vlak voor zijn dood en duikt vervolgens diep in een door Prince geschreven persoonlijk relaas over zijn onrustige jeugd, zijn eerste, vormende indrukken en de inspiratiebronnen voor zijn hits. Net als zijn legendarische concerten eindigt het boek spectaculair: met de handgeschreven treatment van de ?lm en het wereldberoemde album Purple Rain.

'The Beautiful Ones' is een parel voor fans én boekenliefhebbers en is een uniek eerbetoon aan het leven van Prince.

Literaire non-fictie algemeen
Xander Uitgevers B.V.