Pruisisch blauw

Rank 3596 Gelezen 122 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 77 Favoriet 11 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1 Top25's 8 Hebban 1000 812   Topics 0

1956: Bernie Gunther is op de vlucht. Erich Mielke, hoofd van de Oost-Duitse Stasi, had hem opgedragen een kennis te vergiftigen, maar zijn geweten heeft het gewonnen van zijn missie. Nu moet hij Mielke telkens een stap voor zijn om in leven te blijven. De man die hem moet binnenbrengen is een ex-collega en Bernie moet automatisch denken aan de laatste klus die ze samen hebben geklaard.

In 1939 werden ze door Reinhard Heydrich op Hitlers verblijf de Berghof ontboden om een moord op te lossen. Als de Führer erachter zou komen dat zijn huis een plaats delict was, zouden de consequenties levensgroot zijn.

Hoewel er meerdere landen en zeventien jaar zitten tussen de moord in de Berghof en zijn huidige hachelijke situatie, leiden de twee situaties tot misschien wel Bernies vreemdste lotgevallen tot nu toe. Want Bernie zal moeten erkennen dat hij nog ongedane zaken heeft in zijn vaderland.

De pers over de boeken van Philip Kerr:
‘Het historische perspectief, gecombineerd met de altijd heerlijk fulminerende Bernie Gunther en de excellente stijl van Kerr maken zijn boeken zo goed.’ Het Parool
‘Terecht de hemel in geprezen.’ de Volkskrant
‘Kerr stijgt in de Gunther-reeks ver boven de gemiddelde thrillerschrijver uit.’ VN Detective en Thrillergids
‘Philip Kerr schrijft de beste crimeboeken ter wereld.’ The Daily Beast

03 mei 2017
30 juni 2017

De geschiedenis herhaalt zich

door: Anne Terwisscha 1 reactie

De schaduw van de stilte, het vorige avontuur van Bernie Gunther, krijgt nog een staartje in Pruisisch Blauw. Gunther krijgt van Erich Mielke, hoofd van de Oost-Duitse Stasi, de opdracht om één van de betrokkenen te vermoorden. ‘Ja, is goed. Doe ik,’ zegt Gunther, om vervolgens op de vlucht te...

Reacties op: Pruisisch blauw