Berlijnse trilogie

Gelezen 246 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 122 Favoriet 31 Recensies 5
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Prachtige gebonden jubileumeditie met stofomslag en leeslint vanwege 75 jaar Boekerij

‘De zogenoemde Berlijnse trilogie – spelend in de jaren dertig in nazi-Duitsland – behoort tot het beste wat er ooit op thrillergebied is verschenen.’ de Volkskrant

De Berlijnse trilogie omvat de eerste drie verhalen met Bernie Gunther in de hoofdrol, een van de meest geroemde fictieve privédetectives ter wereld: Een Berlijnse kwestie, Het handwerk van de beul en Een Duits requiem.

Berlijn, jaren dertig. Voormalig politieagent Bernie Gunther dacht dat hij alles wel had gezien. Totdat hij als privédetective aan de slag gaat en elke nieuwe zaak hem verder doet wegzinken in de grimmige excessen van de nazi-subcultuur. Nu, na de oorlog, te midden van de vervallen keizerlijke pracht en praal in Wenen, ontdekt Bernie een nalatenschap die de oorlogsmisdaden doet verbleken.

In de pers
‘Kerrs fameuze mix van goed gerechercheerde, gruwelijke realiteit en fictie werkt uitstekend.’ Trouw

‘Een perfecte mix van fictie en geschiedenis.’ VN Detective en Thrillergids

‘Kerrs stijl is intelligent en literair. Zijn boeken behoren simpelweg tot het beste wat het thrillergenre te bieden heeft.’ NRC Handelsblad

‘Kerrs thrillers zijn moderne klassiekers.’ Simon Sebag Montefiore

‘Kerr weet in zijn boeken spanning, geschiedenis én humor te combineren tot een bijzonder smakelijke mix.’ HHHHH Noordhollands Dagblad

Pockets populaire fictie
01 november 1998
16 april 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Jean-Paul Colin Auteur

Drie succesnummers van een taalvirtuoos

door: Jean-Paul Colin 1 like

Hij lust nagenoeg alle genres, tot kinderboeken toe. Zolang de spanning maar niet ontbreekt. De Britse auteur Philip Kerr (Schotland, 1956) weet precies hoe hij het werk van andere bekende schrijvers moet coveren. Grootheden zoals Michael Crichton, Elmore Leonard en JK Rowling hebben dit aan den...

Reacties op: Berlijnse trilogie