Psychose bij jongeren

Psychose bij jongeren

Hoe uit psychosegevoeligheid zich bij jongeren?
Hoe kunnen we volop inzetten op herstel?
Waarom zijn gezin, familie en vrienden daarbij zo belangrijk?

Jongeren onderzoeken volop wie ze zijn, wat ze willen en hoe ze op eigen benen kunnen staan. Dat kan heftig zijn, en bij jongeren met een psychosegevoeligheid kan het zelfs hun hele denkwereld op losse schroeven zetten. Ze lopen meer risico op het verbreken van connecties, op isolement en eenzaamheid.

Net in het overbruggen van die afstand ligt de sleutel tot herstel. Hierop kunnen inspelen en de juiste vragen stellen, biedt de beste hoop voor de toekomst. Waarom is net de adolescentie een gevoelige periode voor psychose? Hoe komen we samen met het gezin door een crisis? Hoe kan een begeleiding op maat eruitzien? En waar liggen er openingen voor verandering en herstel?

Psychose bij jongeren wil ruggensteun bieden voor hulpverleners en familieleden, en is een gids om in verbinding te gaan met psychosegevoelige jongeren. Op basis van praktijkervaring en getuigenissen biedt het een positieve en persoonlijke blik op hoe vertrouwen tot herstel kan leiden.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen