Recepten voor liefde en moord

VN:

Recepten voor liefde en moord

Rank 2027 Gelezen 177 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 206 Favoriet 8 Recensies 28
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 26   Topics 0   Leesclub

Tannie Maria is een weduwe van middelbare leeftijd die van koken én eten houdt. Als culinair columniste deelt ze haar liefde voor koken in de plaatselijke krant, totdat de Gazette besluit dat er meer behoefte is aan een rubriek waarin advies over liefdesperikelen wordt gegeven in plaats van ideeën voor de lunch of het avondeten.

Tannie Maria is niet blij met de verandering, maar komt er algauw achter dat ze best goed is in het helpen van mensen en er nog van geniet ook. Natuurlijk blijft ze, als ze maar even de kans krijgt, haar recepten en culinaire adviezen delen!

Terwijl ze mensen helpt met hun problemen moet Tannie Maria uiteindelijk ook haar eigen problemen onder ogen zien, vooral wanneer de moeilijkheden van de mensen die ze helpt haar doen denken aan haar eigen verleden, zoals de vrouw die weg wil bij de man die haar mishandelt.

Als er een vrouw wordt vermoord, raakt Tannie Maria met gevaar voor eigen leven betrokken bij het onderzoek, ondanks de verwoede pogingen van een aantrekkelijke rechercheur om haar te beschermen. Plotseling is deze praktische, nuchtere vrouw verwikkeld in iets veel duisterders dan het perfectioneren van haar recept voor chocoladetaart.

Literatuur & Romans , Culinair
Tannie Maria (1)
Barbara Lampe
Orlando
03 juni 2016
19 april 2017
9789492086396 , 9789492086426 , 9789492086693

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Spanning, humor en heerlijke gerechten in één boek

door: Jeanette 3 likes

Recepten voor Liefde en Moord is een culinaire roman die speelt in Zuid-Afrika, in de omgeving van het gebied de Kleine Karoo. In die plaats wordt de plaatselijke krant Klein Karoo Gazette uitgegeven en in die krant heeft hoofdpersoon Tannie Maria een receptencolumn. Helaas moet deze receptencolumn...

Reacties op: Recepten voor liefde en moord