Reis door mijn kamer

'Ik ga niet reizen. Ik blijf rustig thuis op mijn studeerkamer. Ik zal u door mijn kamer laten reizen tot het u duizelt!' In ieder object schuilt een verhaal, zo laat Maarten Biesheuvel zien door zijn werkkamer te beschrijven. Op zijn tocht langs de typemachine, bureaustoel, foto's van mensen en steden vertelt hij de anekdotes en herinneringen die met de inrichting verbonden zijn. Hij reist, net als in de andere verhalen van Reis door mijn kamer, door zijn schrijversleven.

J.M.A. Biesheuvel (1939-2020) schreef talloze korte verhalen en novellen. Hij ontving de P.C. Hooftprijs voor zijn oeuvre. In 2015 werd de naar hem vernoemde J.M.A. Biesheuvelprijs voor verhalenbundels ingesteld.

Is Reis door mijn kamer het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Reis door mijn kamer