Reisverslag van een kat

Reisverslag van een kat

Rank 1175 Gelezen 557 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 475 Favoriet 50 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 8 Spots 16 Hebban 1000 412   Topics 0

‘Reisverslag van een kat’ van Hiro Arikawa vertelt over Nana de kat die op een roadtrip is. De kat weet niet waar hij naartoe gaat en waarom ze de reis maken. Maar het betekent wel dat hij voor in een zilverkleurig busje mag zitten naast zijn baasje Satoru. Samen doorkruisen ze Japan en logeren bij oude vrienden. Ze komen bij een norse boer die in katten niets meer dan rattenvangers ziet; bij een hartelijk echtpaar met een B&B waar huisdieren welkom zijn; bij een treurige man die net verlaten is door zijn vrouw. Maar waarom zijn ze op reis? En waarom is iedereen zo geïnteresseerd in Nana? Wanneer Nana erachter komt, breekt zijn kleine hartje en hij zet alles op alles om het avontuur niet te laten eindigen. ‘Reisverslag van een kat’ van Hiro Arikawa is een ode aan het leven en vriendschap en aan de kleine dingen die soms de grootste vreugde geven.

Sander Schoen
Ambo|Anthos
08 april 2018
10 januari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marvin O. Hebban Recensent

Ontroerend verhaal over vriendschappen

door: Marvin O. 8 reacties 6 likes

Als Satoru een zwerfkat vindt, besluit hij hem te houden. Ooit had hij een kat Hachi, Japans voor acht, omdat de kat een tekening op het hoofd had die leek op het symbool voor acht. De zwerfkat heeft een geknikte staart die lijkt op een zeven en daarom besluit hij hem Nana te noemen, Japans voor...

Reacties op: Reisverslag van een kat