Roma Intimi

In het oude Rome waren orgieën toch dagelijkse kost? Rome was toch een waar paradijs voor mensen met grote seksuele appetijt? Na de ontdekking van de erotische afbeeldingen in Pompeii en Herculaneum werd ons in de literatuur, de beeld- en schilderkunst en hedendaagse film en televisie een eenzijdig beeld van het "liederlijke' Romeinse liefdesleven voorgehouden. De auteurs verwijzen dit beeld regelrecht naar het rijk der fabelen. In Roma intima gaan zij in op kwesties als: wat was voor de Romein een mooi lichaam? Hoe zat het met de liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht? Hoe werden bad en toilet gebruikt? Welk ondergoed droegen ze? Bestond porno? Waren er voorbehoedsmiddelen beschikbaar? Welke obscene scheldwoorden gooiden ze elkaar naar het hoofd? De rijkdom aan illustraties die de teksten ondersteunen zijn zowel afkomstig van archeologische Romeinse sites, musea, als privéverzamelingen.

Is Roma Intimi het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Roma Intimi