Te wapen !

Ons beeld van de middeleeuwse 'nobele' krijgskunst is gebaseerd op films en stripverhalen. Maar daar klopt weinig van: voor het omgaan met een zwaard of ander wapen had een ridder niet slechts brute kracht nodig. Wat weinigen weten is dat er in vele delen van Europa een bloeiende traditie bestond van krijgskunsten. Die werden systematisch onderwezen door ervaren meesters en waren ook na te lezen en te bekijken in prachtig geïllustreerde 'vechtboeken'.
In 'Te wapen!'wordt een uitvoerig overzicht gegeven van de opkomst en ondergang van de vechtkunst en wapens van de elite, met aandacht voor de opleidingen en leermethoden, alle soorten wapens en de diverse functies van vechten, en de maatschappelijke context. Het boek sluit af met de beeldvorming in de huidige tijd en met de vormen van oude krijgskunst die nog steeds beoefend kunnen worden.
'Te wapen!' is een co-publicatie in samenwerking met Davidsfonds Uitgeverij in België.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Te wapen ! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Te wapen !