Russisch blauw

Russisch blauw

Rank 3314 Gelezen 104 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 39 Favoriet 8 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 8   Topics 0
Fascinatie voor de laatste Russische tsarenfamilie, de Romanovs, houdt een jonge historicus jarenlang in de greep, tot die fascinatie zo beklemmend wordt dat hij rigoureus alle boeken over het onderwerp de deur uit doet. Wanneer hem een paar jaar later wordt gevraagd een stuk over de Romanovs te schrijven, doet hij een adembenemende ontdekking die zijn lang gekoesterde gevoel van verwantschap met de tsarenfamilie niet alleen nieuw leven in laast, maar opstuwt tot euforische hoogte.

'Een gave, zeer overtuigende roman waarin fantasie en werkelijkheid geraffineerd zijn vervlochten met elkaar.' OPZIJ
Nieuw Amsterdam
04 oktober 2006
9789046801956 , 9789021456867 , 9789021456850 , 9789041712981

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Lezersrecensies (1)

Recensie Russisch blauw

door: Hailmary 1 like
Rascha Peper verweeft de geschiedenis van de laatste tsarenfamilie met het verhaal van een jongeman, die daardoor geobsedeerd is. Kan ze wel. Dat ik het boek zo mooi vind komt ook omdat ik zelf dol ben op verhalen over die familie. Maar schrijven kan ze. En het loopt nog redelijk goed af ook!