Samen Lezen

Rank 2939 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Meer dan ooit hebben kwetsbare mensen toegankelijke en efficiënte zorg nodig, die hen helpt te groeien, te leren en te veranderen in hun leven. Een werkzaam ingrediënt daarvoor? Sterke verhalen en gedichten. Samen Lezen of Shared Reading brengt een veranderingsproces op gang dat volgens een universeel patroon verloopt, in een dynamische cyclus van starten, groeien, oogsten, leren en ontspannen. In een kleine groep lezen mensen literaire teksten, met een leesbegeleider die voorleest en vragen stelt over de tekst. Door erover te praten en te reflecteren, leren mensen van elkaar en vergroten ze hun innerlijke ruimte. In verbinding met anderen kunnen ze krachtige therapeutische effecten ervaren, zonder dat er formeel aan therapie gedaan wordt. Samen Lezen. De ultieme therapie toont de transformerende kracht van Samen Lezen, geïllustreerd met casussen uit de zorgpraktijk en praktische tips voor wie er zelf mee aan de slag wil.

01 januari 2020
20 november 2020