Schitterende dagen

Schitterende dagen

Je gaat geen lullig leven leiden, neemt Ad ten Bosch zich voor. Hij is drieëntwintig en werkt als trucker in Port Hardy, een uithoek aan de noordelijke westkust van Canada, een wereld van grauwe luchten, van zeearenden,
zalmen, walvissen en orka’s. Bijna een halve eeuw later keert hij terug naar Port Hardy. Hij kijkt terug op zijn leven en in het bijzonder op de grote liefde die hij in Canada ontmoette: Beatriz.

Beatriz verdween nooit uit zijn gedachten. Wanneer hij contact met haar zoekt, breekt een zwaarmoedige periode aan. Nu zelfs de hulpstukken het beginnen te begeven – een kroon op een implantaat valt uit zijn mond – is de afbraak van het lijf niet langer te negeren. Hij bezoekt haar, in Buenos Aires. Samen lopen ze door de stad, overdenken hun leven en de keuzes die ze maakten, proberen de tijd te stollen door de magie van een eerste liefde te reconstrueren.

'Schitterende dagen' is een melancholische overpeinzing van het onvermogen terug te keren naar je verleden, en tegelijkertijd van het besef dat iets in de mens niet door de tijd kan worden aangeraakt.

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij G.A. Van Oorschot B.V.
15 oktober 2021
15 oktober 2021