Secret Diary of a Rock Star

Secret Diary of a Rock Star is het dagboek van een roadmanager. Laten we hem Jake noemen. Jake werkt voor een muzieklegende die hem vraagt notities bij te houden voor zijn autobiografie, maar wanneer Jakes werkgever zich realiseert dat hij daarmee de vuile was van zijn collega-musici buitenhangt, staakt hij het project. Jake blijft echter schrijven, zonder medeweten van zijn baas. Zijn geheime dagboek vult zich met chaotische verhalen over seksuele escapades, louche deals en zelfs een paar verdachte sterfgevallen. Zo geeft hij ons een ongeëvenaard inzicht in het leven van internationale rocksterren en hun concubines, vrienden en vijanden.

Muziekjournalist Serge Simonart heeft zowat elke rockster geïnterviewd die je kunt bedenken. Van David Bowie tot Prince, Paul McCartney en Mick Jagger. Daarnaast waarde hij rond in tourbussen, op festivals, door concertzalen en opnamestudio’s en verzamelde backstage tal van verhalen die nooit op papier konden verschijnen. Gelukkig is er Jake. Sommige anekdotes die Simonart verzamelde zijn namelijk zo controversieel dat ze alleen maar met schuilnamen verteld kunnen worden. Maar dat ze allemaal waargebeurd zijn, daar kun je vanop aan

Is Secret Diary of a Rock Star het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Secret Diary of a Rock Star