List & leugens

Rank 101 Gelezen 348 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 352 Favoriet 56 Recensies 20
Young adult Artikelen 3 Lijsten 9 Spots 19 Hebban 1000 734   Topics 0

In Ketterdam is alles te koop, als je maar bereid bent om te betalen. Niemand weet dat beter dan crimineel wonderkind Kaz Brekker. En dan krijgt hij een opdracht aangeboden die weliswaar levensgevaarlijk is, maar hem meer geld oplevert dan hij ooit had kunnen dromen. Hij kan het alleen niet in zijn eentje… Kaz vertrekt uiteindelijk met een team dat op het eerste gezicht een bij elkaar geraapt zootje lijkt. Een op wraak beluste ex-gevangene, een gokverslaafde scherpschutter, een van huis weggelopen rijkeluiszoon, een spion die als bijnaam ‘de Schim’ heeft en een Hartenwringer die haar magie vooral gebruikt om te overleven in de sloppenwijken. En dan is er Kaz zelf nog, een dief die gespecialiseerd is in onmogelijke ontsnappingen. Tijdens hun reis moeten ze dwars door vijandig Fjerda trekken en worden ze belaagd door een andere bende die op hetzelfde doel uit is, maar ook door Grisha die dankzij een mysterieuze drug een bijna onmogelijke, explosieve kracht hebben ontwikkeld. Oh, en tussendoor moeten ze ook proberen om elkaar niet te vermoorden.

List & leugens wisselt tussen de perspectieven van deze zes personages en neemt je mee naar de uithoeken van de Grisha-wereld: de sloppenwijken van Ketterdam en de ijzige vlaktes van Fjerda (waar Grisha worden opgejaagd en opgesloten!). Ieder personage heeft zijn eigen verhaal, dat Leigh Bardugo stukje bij beetje ontrafelt en op een fantastische manier door elkaar weeft.

Young Adult
09 november 2015
9789020679847 , 9789020679007 , 9789020633030

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Anneke van Ieperen Hebban Team

Geslaagde mix van spanning, actie, humor en drama

door: Anneke van Ieperen 3 likes

Leigh Bardugo schreef eerder de ‘Grisha’-trilogie, een prachtige serie vol magie, zich afspelend in een gedetailleerd uitgewerkte wereld geïnspireerd op het oude Rusland. De auteur heeft dit behoorlijk realistisch neergezet en op haar website zijn wereldkaarten, een eigen taal en zelfs recepten te...

Reacties op: List & leugens