Smeltend ijs

Rank 210 Gelezen 341 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 397 Favoriet 10 Recensies 10
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0

Op de gletsjer Langjökull wordt een lichaam gevonden, vastgevroren in het ijs. Het blijkt te gaan om een ondernemer die al dertig jaar wordt vermist. Een uitgebreid onderzoek leverde toentertijd niets op; er waren meerdere verdachten in beeld maar er kon niets bewezen worden. De politie vraagt hulp aan de gepensioneerde politieman Konráð, die de verdwijning destijds onderzocht. De zaak heeft hem nooit losgelaten, en wanneer er een vrouw zich met nieuwe informatie bij hem meldt komt er plots weer beweging in het onderzoek.

Smeltend ijs is een spannend verhaal over een sinister geheim en de gruwelijke waarheid die de tijd uiteindelijk boven water brengt. Het is het eerste deel in een nieuwe serie met Konráð in de hoofdrol.

Thriller
12 november 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Lijk op de gletsjer

door: Rolf Bos 3 reacties 3 likes

In 2005 maakte de Nederlandse lezer kennis met Oud-journalist en historicus Arnaldur Indriðason, die al een tijdje bezig was zich te ontwikkelen als schrijver. In sneltreinvaart werden de thrillers rond rechercheur Erlendur, zijn assistent Sigurður Óli en zijn collega’s Elínborg en Briem in de...

Reacties op: Smeltend ijs