Soep voor Syrië

Soep voor Syrië

Culinair Artikelen 3   Topics 0
Meer dan 75 recepten om onze mensheid te vieren.
Verzameld en gefotografeerd door Barbara Abdeni Massaad

'Let's make soup, not war!' Onder dit motto schreven meer dan 50 internationale topchefs - van Ron Blaauw en Robert Kranenborg tot aan Joe Barza en Yotam Ottolenghi - belangeloos een recept voor Soep voor Syrië. De volledige winst van het kookboek met soeprecepten, samengesteld door Barbara Abdeni Massaad, komt ten goede aan het voedselprogramma van UNHCR voor Syrische vluchtelingen.

Geïnspireerd door de verhalen van de Syrische vluchtelingen in de buurt van haar woning in Libanon riep culinair auteur en fotograaf Barbara Abdeni de hulp in van chef-koks en kookboekschrijvers. Ze maakte zelf vele prachtige foto's, niet alleen van de vluchtelingen maar ook van de verrukkelijke maaltijden die voor het kookboek werden aangeleverd.

Robert Kranenborg, Joe Barza, Joris Bijdendijk, Mark Bittman, Ron Blaauw, Jonnie Boer, Anthony Bourdain, Sally Butcher, Alexis Couquelet, Greg Malouf, Yotam Ottolenghi, Claudia Roden, Sami Tamimi, Alice Waters, Paula Wolfert... Meer dan 50 topchefs en auteurs van kookboeken deelden hun favoriete soeprecept. Van hartverwarmende bonensoep of pittige koolsoep tot aan koele gazpacho van avocado of meloen - er is voor elk wat wils.

'Soep is wezenlijk en heeft altijd zin, zelfs als de wereld om ons heen
dat helemaal niet meer heeft.' - Anthony Bourdain

Kijk voor een leesfragment op: http://issuu.com/lemniscaatuitgeverij/docs/fragment_soep_voor_syrie

Culinair
Keuken per land en streek
Uitgeverij Lemniscaat B.V.
20 november 2015