Souq

Souq

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Newsroom 1   Topics 0
Tafels vol gerechtjes voor een lange lunch of een uitgebreid diner.

Het woord mezze komt van het Arabische tamazzaza, wat zoveel betekent als in kleine porties genieten en de tijd nemen om je smaakpapillen te verwennen met alle aroma's en smaken. Deze koude en warme gerechtjes vormen samen een echte mezzetafel en zijn een maaltijd op zich.

Nadia en Merijn geven in hun nieuwste boek 100 recepten om zo'n mezzetafel mee te vullen. Traditioneel maar met een eigentijdse twist. Behalve deze heerlijke recepten vind je in Souq ook veel persoonlijke verhalen over tradities, familie, vrienden en herinneringen. Mezze eten is een sociale gebeurtenis met veel gezelligheid, gelach en gepraat - en dat zie en proef je terug.

Nadia Zerouali en Merijn Tol schrijven al jaren over de Arabisch-mediterrane keuken. Ze reisden door Zuid-Europa, de Maghreb en het Midden-Oosten om de invloed van de Arabische keuken zelf te proeven en met lokale vrouwen in de keuken te koken. Eerder verschenen van hun hand onder andere Arabia en Een druppel rozenwater.

Culinair
Eten en drinken algemeen