Sprookje of luchtkasteel?

Rank 8 Gelezen 36 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 44 Favoriet 4 Recensies 8
Feelgood Lijsten 2   Topics 0
Robin is best trots dat ze op haar zesentwintigste hoofd beveiliging is van Kasteel Ter Hooge in Middelburg. Samen met haar collega’s beschermt ze het kasteel, zijn kunstschatten en zijn bewoners. Het oudere echtpaar dat in het kasteel woont, waardeert haar werk en vertrouwt haar volkomen.
Wanneer het indringersalarm afgaat juist in de nacht dat het echtpaar niet thuis is, komt ze direct in actie. Een man die zeker een kop groter is dan zij en die de brede schouders heeft van iemand die regelmatig de sportschool bezoekt, probeert het kasteel binnen te dringen. Robin bedenkt zich geen moment, ze rent op de man af, tackelt hem en belandt bovenop hem. Met een tiewrap bindt ze zijn handen, onder luid protest, samen. Robin hijst de man overeind, duwt hem niet bepaald zachtzinnig tegen de kasteelmuur en fouilleert hem. Het blijkt Constantijn Schimmelpenninck te zijn, de zoon van haar werkgever. Wat gaat dat voor consequenties hebben…

Feelgood
27 januari 2023
27 januari 2023

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Stui

Reacties op: Sprookje of luchtkasteel?