Sr.

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Bavo Dhooge, drieënveertig en auteur van honderd boeken, besluit na zestien jaar te stoppen met schrijven. Bij het deleten van zichzelf stoot hij op
een Facebookprofiel, gewijd aan ‘Bavo Dhooge’. Het blijkt een eerbetoon aan zijn vader door diens laatste, geheime liefde. Het brengt de schrijver op het idee om herinneringen op papier te zetten aan de man die op zijn éénenveertigste stierf en ook de tweede, niet-geleefde helft van zijn vaders leven te fantaseren. Meer nog dan zijn vader tot leven te wekken, geeft hij daarmee uiteindelijk zijn eigen hergeboorte vorm. ‘Ik kwam tot de conclusie
dat de eerste helft van mijn leven was mislukt omdat het geslaagd was. Ik wilde weer verliezen. Mezelf verliezen.’

De Geus
09 oktober 2018
09 oktober 2018

Guy Doms Hebban Recensent

Junior in postume confrontatie met senior

door: Guy Doms 1 like

Een foto van vader zaliger op Facebook volstaat om een kleine identiteitscrisis op te wekken bij de Gentse veel- en snelschrijver Bavo Dhooge (1973). De lezers kennen hem vooral van zijn misdaadromans, kinder- en jeugdboeken. Na zijn honderdste boek blijft het abnormaal lang stil rond de...

Reacties op: Sr.