Stad der nevelen

Stad der nevelen

Rank 346 Gelezen 196 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 854 Favoriet 22 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 2 Lijsten 3   Topics 0

Na de voltooiing van zijn levenswerk, het vierluik 'Het Kerkhof der Vergeten Boeken', wilde Carlos Ruiz Zafón die wereld afsluiten met een verhalenbundel. Voor hem was dit werk zijn blijk van waardering voor zijn lezers. Nu wordt het vanwege het postume karakter ook een eerbetoon aan de auteur zelf.

Stad der nevelen is een uitbreiding van de literaire wereld uit 'Het Kerkhof der Vergeten Boeken'. De personages, de geschiedenis van de mythische bibliotheek en de sfeer worden er verder in uitgediept. Vervloekte schrijvers, visionaire architecten, verborgen identiteiten en spookachtige gebouwen zullen ons opnieuw naar het zafóniaans universum brengen: een fascinerende plek, gehuld in duisternis en nevel.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vertaalde verhalenbundels
Het Kerkhof der vergeten Boeken (5)
Nelleke Geel
Signatuur
15 juni 2021
07 juli 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Soraya Vink

Evelien Walravens Hebban Recensent

Terug naar het zafóniaanse universum

door: Evelien Walravens 4 reacties 3 likes ebook

Carlos Ruiz Zafón (Barcelona, 25 september 1964) studeerde aanvankelijk informatiewetenschappen maar stopte deze studie om in de reclamewereld te gaan werken. In 1992 beëindigde hij deze carrière om zich volledig op zijn schrijven te richten. In die periode emigreerde hij naar Los Angeles in de VS....

Reacties op: Stad der nevelen