Het labyrint der geesten
  Luister een fragment

NRC:

Het labyrint der geesten

Rank 872 Gelezen 1427 Aan het lezen 68 Wil ik lezen 1041 Favoriet 168 Recensies 28
Literatuur & Romans Artikelen 11 Lijsten 6 Spots 24 Hebban 1000 91   Topics 0

De indrukwekkende finale van het vierluik Het Kerkhof der Vergeten Boeken van Carlos Ruiz Zafón! De bestsellerreeks die begon met De schaduw van de wind.
Spanje in de late jaren ’50: Een opdracht van de geheime dienst brengt de eigenzinnige Alicia Gris van Madrid terug naar haar geboortestad Barcelona. Zij moet de plotselinge verdwijning van minister Mauricio Valls ophelderen, wiens duistere geschiedenis hem in lijkt te halen. Hij heeft een geheimzinnig boek uit de reeks Het kerkhof der Vergeten Boeken in zijn bezit, dat Alicia pijnlijk aan haar eigen lot doet herinneren. Het voert haar naar de boekhandel Sempere & Zoon, in het hart van Barcelona. Maar de antwoorden die Alicia daar vindt, brengen niet alleen haar eigen leven in gevaar, maar ook dat van de mensen die haar dierbaar zijn.
Het labyrint der geesten is een wervelend verhaal vol passie, intrige en avonturen in het mysterieuze Barcelona en is een eerbetoon aan de wereld van het boek. Opnieuw trakteert Carlos Ruiz Zafón ons op een wonderlijke, onvergetelijke reis door zijn magische universum.

Het Kerkhof der Vergeten Boeken (4)
Nelleke Geel
Signatuur
07 november 2017
07 november 2017

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Soraya Vink Auteur

Het eeuwige Barcelona

door: Soraya Vink 10 reacties 6 likes
‘Barcelona, moeder aller labyrinten, herbergt in het allerdonkerste deel van haar hart een wirwar van in een rif van huidige en toekomstige ruïnes met elkaar verbonden steegjes, waarin onverschrokken reizigers en allerhande afgedwaalde geesten in de val lopen.’

Alicia Gris heeft een uitzonderlijk...

Reacties op: Het labyrint der geesten