Stad in brand

Gelezen 49 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 54 Favoriet 5 Recensies 8
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Het grootste debuut van 2015

Wat gebeurt er eigenlijk achter de gesloten deuren van een vervallen rijtjeshuis in de East Village? En heeft dit iets te maken met een schietincident in Central Park op Oudejaarsavond 1976?

De ontrafeling van dit centrale raadsel van Stad in brand brengt een aantal onvergetelijke personages bij elkaar, uit allerlei uithoeken van New York City. Zo zijn daar Regan en William Hamilton-Sweeney, de gebrouilleerde erfgenamen van een van de grootste fortuinen van de stad; Keith en Mercer, de mannen die hen, in voor- en tegenspoed, liefhebben; Charlie en Samantha, twee tieners uit de voorsteden, aangetrokken door de New Yorkse punkscène; een obsessieve journalist; diens idealistische buurvrouw; en de detective die probeert te achterhalen wie van hen mogelijk betrokken is geweest bij het schietincident. Hun levens zullen allemaal voorgoed veranderen tijdens de beruchte black-out van 13 juli 1977.

Stad in brand is een in alle opzichten grote en grootse roman over kunst, de punkscene, over de stad New York, over de jaren zeventig, vol personages waar je van gaat houden. Dit is een boek om je helemaal in te verliezen.

Uitgeverij Atlas Contact
01 oktober 2015
30 oktober 2015

Grootse roman, soms iets té

door: Lisanne Brans 2 likes

Het lezen van Stad in brand, de debuutroman van de Amerikaanse schrijver Garth Risk Hallberg (1978), kost aardig wat tijd en vergt daarnaast flink wat aandacht van de lezer. Het boek telt namelijk maar liefst 1056 pagina’s en is tot de nok gevuld met kleurrijke personages wiens levenspaden elkaar,...

Reacties op: Stad in brand